Portfolio

Trots op de verschillende projecten die ik heb mogen doen. Verschillende markten, producten en doelgroepen, maar alle projecten hebben een onderliggend kenmerk:
bedrijven vooruit helpen.

Brand manager.
Een nieuw merk op de markt zetten.

Van idee naar succesvol merk. mijn taak was om met positieve energie het project te trekken en het merk én de productlijn ‘ready to launch’ te maken. Hierbij heb ik het productontwikkelingsproces van A tot Z voorbij zie komen. Samen met de verschillende stakeholders bepaalde ik de strategie, als project manager zorgde ik dat het proces doorliep, stuurde ik leveranciers aan en borgde ik de kwaliteit.

UNCOVER SKINCARE verpakking project management

Ontwerp en ontwikkeling.
Het spel dat kinderen elkaars wereld laat zien.

Van idee naar succesvol merk. mijn taak was om met positieve energie het project te trekken en het merk én de productlijn ‘ready to launch’ te maken. Hierbij heb ik het productontwikkelingsproces van A tot Z voorbij zie komen. Samen met de verschillende stakeholders bepaalde ik de strategie, als project manager zorgde ik dat het proces doorliep, stuurde ik leveranciers aan en borgde ik de kwaliteit.

Positioneer Riscure als een buurtsnackbar voor de rest van de wereld op een speelse, aansprekende manier. “Op een manier die bij ons past. Concreet, helder, no nonsense, ludiek – en het geeft ons ideeën over hoe we onze klantencontacten kunnen verbeteren.”

Een Customer Journey.

De wereld van high-tech engineers en een goede lunch. 

Een specialistisch high-tech bedrijf in de B2B markt. Naast eens kritisch te kijken naar het verkoopproces, keken we ook vanuit de aankoopkant naar het proces. Hoe ga je zelf te werk bij een – privé of zakelijke – aankoop? En waar lopen klanten allemaal tegenaan? De eerste versie van de infographic vormde de basis om wat dieper in te gaan op de verschillende klantengroepen bij het bedrijf.

New product marketeer.
Van een idee naar een merk.

“Bij de ontwikkeling van het nieuwe merk Accesso Onderwijs heeft Agnes een belangrijke bijdrage geleverd. Accesso Onderwijs is een dashboarding oplossing speciaal voor de onderwijssector en Agnes heeft ons geholpen om de propositie te formuleren. Ze heeft hier praktische invulling aan gegeven in de vorm van een website, een brochure, een salespresentatie en DM materiaal. Agnes was een onuitputtelijke bron van creativiteit. Ze hield waar nodig spiegels voor en vond eenvoudige woorden voor ingewikkelde zaken.”

Conceptontwikkeling voor Pickwick

Je onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Alles in de FMCG markt gaat snel en nieuwe producten en smaken volgen elkaar in rap tempo op. Het lijkt alsof alles er al is en elk smaakje al bestaat. Hoe kun je innoveren en je onderscheiden als merk?.

Thee drinken een beleving maken. De Minty Morrocco

Op zoek gaan naar een ‘silver bullet’ voor in het theeschap, een nieuw trendy product. Verder niets. Een heerlijke uitdaging dus! Met als resultaat de nieuwe theesmaak ´Minty Marocco´. Inspiratie kwam van consumenten: hun bijzondere belevenissen rondom thee drinken uit het buitenland en de behoefte om gezellig samen thee te kunnen drinken. Van het oorspronkelijke concept (verse munt thee en een mooie pot om samen uit te drinken) maakte Pickwick een nieuwe smaak om thee drinken een beleving te maken.

Productinnovatie in de FMCG

Een nieuwe theesmaak die al sinds 2008 in de schappen ligt. In een markt waar veel nieuwe producten de drie jaar niet eens halen zeker een succesvolle innovatie te noemen. Na de Minty Morrocco kwamen nog verschillende smaken op de markt in de serie ‘Delicious Spices’. Naast de opdracht voor Pickwick onderzocht ik voor mijn afstuderen aan de TU Delft bij LU (Mondelez) hoe je het lange termijn succes van innovaties in de FMCG kunt verbeteren.